22092668_1461663990536508_430584576_o 22093718_1461663967203177_114736003_n 22118027_1461664013869839_641541907_o 22139840_1461664147203159_1965652748_o22091407_1461663910536516_1848205577_n

W dniach 26-29 września 2017 r. odbyła się już 12. edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2017. Tegoroczne targi przyciągnęły, aż 700 wystawców z 25 krajów, co bez wątpienia jest jednym z najlepszych wyników organizatorów w ostatnich latach. Rosnący popyt na usługi transportu kolejowego spowodował wzrost zainteresowania także klientów branży. Na targach oprócz wystawców, będących przewoźnikami kolejowymi, czy wykonawcami inwestycji kolejowych, widoczni byli przedstawiciele firm, które poszukiwały przewoźników dla swoich kontraktów. Rosnące zainteresowanie podmiotów poza branżowych świadczy o coraz mocniejszym akcencie handlowym podczas targów. TRAKO to nie tylko handel, ale także możliwość wymiany wiedzy oraz merytorycznej dyskusji. Podczas targów każdy znalazł coś dla siebie, organizatorzy przygotowali bowiem aż 40 różnych wydarzeń, debat, seminariów oraz konferencji z udziałem najważniejszych osób w branży także z udziałem wiceministrów transportu Polski i Wielkiej Brytanii. Dużym zainteresowaniem cieszyła się debata poświęcona przyszłości rynku kolejowego, która odbyła się pod hasłem ,,Co hamuje przewozy towarowe?”. Prelekcję podczas debaty wygłosili wiceministrowie transportu Polski i Wielkiej Brytanii oraz eksperci z zakresu rynku kolejowego. Jedną z znaczących konkluzji było poruszenie problemu spadającej liczby dostępnych szlaków kolejowych w Polsce, których kilometry maleją. Inwestycje w infrastrukturę kolejową poprawiają jej jakość, ale jednocześnie kierują znaczące środki na główne szlaki kosztem mniej istotnych dla przewozów pasażerskich, ale znaczących z punktu widzenia przewoźników towarowych. Uczestnicy debaty wyciągnęli także wnioski, iż inwestycje w infrastrukturę kolejową, powodują wzrost kosztów przewoźników wywołanych zamknięciami i wymuszonymi postojami, których nie uwzględnia zarządca infrastruktury. Powyższe problemy uznane zostały za jedne z najważniejszych, które działają jako hamulec dla rozwoju przewozów towarowych. Debaty skupiały się także na merytorycznej dyskusji poświęconej bezpieczeństwu na kolei. Jedną z nich organizował Urząd Transportu Kolejowego, która odbyła się pod hasłem ,,Stan bezpieczeństwa na kolei”, podczas której poruszane były dane statystyczne związane z wypadkami kolejowymi oraz przyczyny powstawania wypadków, a także wymieniono kierunki, w których należy dążyć do wspólnego wkładu w poprawę bezpieczeństwa. Kwestie związane z bezpieczeństwem nie od dziś są dla STK jednym z priorytetów, dzięki którym zbudowano opinię solidnego i bezpiecznego przewoźnika. W wydarzeniu uczestniczyła Dywizja Kolejowa Grupy Kapitałowej OT Logistics, składająca się z przedstawicieli STK S.A. oraz Kolei Bałtyckiej S.A. Była to okazja do podtrzymania dotychczasowych relacji handlowych, podsumowania kontraktów, a także stworzenia pola pod nowe możliwości współpracy.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki więcej informacji

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu

Zamknij